Kysymyksiä ja vastauksia

Yleiset kysymykset ja vastaukset

Kiinteistöni sijaitsee valokuituverkon rakennetulla ja suunnitellulla alueella
Teillä on mahdollisuus saada valokuituliittymä. Rakentamisen päätös riippuu siitä löytyykö rakentamiseen tarvittava liittyjän/liittyjien rahoitus.

Nykyinen liittymäsopimukseni operaattorin kanssa on päättymässä, mitä teen?
Jos olette ajatellut hankkia langattoman tai adsl-yhteyden tilalle nopean ja varman valokuituliittymän, niin on järkevää tehdä lyhyt määräaikainen sopimus edellisen operaattorin kanssa, kunnes Saimaan Kuidun valokuituliittymä on käytettävissä.

Tekniset kysymykset ja vastaukset

Kysymys

Vastaus

Miten käy sähköpostitilini jos irtisanon vanhan internet-liittymäni?
Mikäli käytössä on nykyisen operaattorisi (Sonera, Elisa, jne.) tarjoama sähköpostiosoite, joka on toimitettu sinulle internetliittymän kylkiäisenä, lakkaa tämä toimimasta samalla hetkellä kun internetliittymä irtisanotaan. Mikäli käytössäsi on operaattorista riippumaton sähköpostipalvelu kuten esimerkiksi gmail.com, live.com tai luukku.com, ei palveluntarjoajan vaihdos vaikuta sen toimintaan millään tapaa.

Sähköposti ja sen asetukset

Kuuluuko valokuituliittymään sähköpostilaatikkoja?

Valokuituliittymään ei kuulu sähköpostilaatikkoja. Ne on otettava kolmannelta osapuolelta.
Alla lähtevän postin asetukset Saimaan kuidun asiakkaille jos omat sähköpostiasetukset ei toimi.

Lähtevä posti:
– Palvelin: smtp.suursaimaa.com
– Protokolla: SMTP (portti 25)
– SSL-suojaus: ei
– Palvelin edellyttää kirjautumista: ei

Miten toimin vikatilanteissa?

Liitteessä on Saimaan Kuitu Oy:n valokuituverkon vikailmoitusprosessi
– Asiakkaan vastuulla olevat asiat vian etsimisessä –
Saimaan Kuidun valokuituverkon vikailmoitusprosessi ja asiakaspalveluprosessi